راهنمای سفر به شیراز
مطالب
نکته ها
شیرازگردی
راهنمای سفر به شیراز

گفته شده برای اینکه شناخت کاملی از تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران زمین پیدا کنید ابتدا به شهر شیراز سفر کنید! آری شیراز، شهری که در ارائه تاریخ، شعر، ادبیات، طبیعت و صفا و ... هیچ کم ندارد.

شهر شیراز به عنوان بزرگترین مرکز گردشگری ایران، توریست ها و مسافران داخلی بسیاری را از سراسر کره خاکی به خود جذب می کند. بهترین فصل برای سفر به شهر زیبای شیراز فصل بهار است و وصف اردیبهشت آن بی مثال. 

تابستان های شیراز گرم است و آب و هوای زمستان های آن سرد و خشک اما اردیبهشت ماه شیراز که نیمه آن نیز روز بزرگداشت شیراز نام گرفته آب و هوایی مناسب دارد و تمام شهر از عطر شکوفه های نارنج پر شده و سفری خاطره انگیز برای شما رقم خواهد زد. 

خونگرمی و مهربانی مردم شیراز نیز در کنار سایر جاذبه های این شهر بر لذت سفر شما خواهد افزود. شک نداشته باشید که تنها با یک بار سفر به شهر شیراز شیفته آثار باستانی، تاریخی،گردشگری، طبیعی، فرهنگی و ملی آن خواهید شد.

راهنمای سفر به شیراز


جاذبه های گردشگری شیراز


جاذبه های گردشگری شهر شیراز فراوانند و روزها و هفته ها هم که برای گشت و گذار در شهر شیراز وقت بگذارید باز هم دوست دارید بگردید تماشا کنید و لذت ببرید.

برای آشنایی هرچه تمام با جاذبه های توریستی شیراز و داشتن سفری مدیریت شده پیشنهاد ما استفاده از امکانات و وسایل نقلیه مخصوص گردشگری شیراز مثل اتوبوس ها و ون های ویژه گردشگری شیراز است تا هم برنامه ریزی شده گردش کنید و هم در وقت و هزینه صرفه جویی نمایید.

در ضمن در این وسیله ها عموما یک راهنمای خبره وجود دارد که اطلاعات فراوانی را می تواند در اختیار شما قرار دهد.

از جمله جاذبه های معروف گردشگری شیراز که با دیدن آن به عظمت و شکوه امپراطوری داریوش ایران قدیم پی خواهید برد تخت جمشید است، بنایی که پس از گذشت 2500 سال از تاسیس آن هنوز دارای معماری چشمگیری است. دیدار اول صبح مسجد صورتی شیراز را از دست ندهید، مسجد صورتی یا همان مسجد نصیر الملک شیراز شگفتی هنر معماری ایران را به تصویر می کشد. تماشا و عکاسی از نوری که با عبور از پنجره های رنگارنگ مسجد در داخل چشم اندازی شگفت پدید می آورد را از دست ندهید. لذت خواندن اشعاری از حافظ و سعدی را در آرامگاه حافظ و سعدیه شیراز از دست ندهید.
 
راهنمای سفر به شیراز


به باغ بهشتی ارم بروید و آیات جمال الهی را در این بهشت زمینی به تماشا بنشینید. قدم زدن در بازار وکیل و استشمام بوی ادویه و دیدن صنایع دستی و قالی های شیراز تجربه ای بی نظیر برایتان خواهد بود. 

چراغ های حرم شاهچراغ در شب و تماشای زیبایی های داخل مسجد آن چشم هر رهگذری را به خود خیره و شما را جذب دیدار از خود خواهد کرد. اینها تنها بخش کوچکی از جاهای دیدنی شهر شیراز هستند و مجال ذکر تمامی اماکن گردشگری شیراز در اینجا وجود ندارد، اما در نهایت همین بس که حتی قدم زدن در خیابان های تاریخی شهر شیراز نیز تجربه بی نظیری از سفر به شیراز برایتان خواهد داشت.

خوراکی ها و نوشیدنی های شیراز


مگر می شود به شیراز سفر کرد و طعم دلچسب کلم پلوی شیرازی را نچشید، آش سبزی مخصوص صبحانه شیراز را امتحان نکرد و لذت به دندان کشیدن کباب لاری شیراز را تجربه نکرد، شکر پلو، آلو پلو  و کته گوجه شیراز را نخورد و لذت تمام دنیا را نبرد؛ بیش از این در مورد غذاهای شیرازی صحبت کردن جایز نیست و ممکن است هوش از سر همگی مان برود.

در مورد نوشیدنی معروف شیراز شربت بهارنارنج معروف آن را می توان نام برد اما عرقیجات سنتی بسیاری در این شهر وجود دارد که بسته به طبع شما می تواند گوارای وجودتان شود. از هرچه بگذریم سخن از فالوده های معروف شیراز خوشتر است. فالوده شیرازی را به ویژه در فصول گرم سال می توان در هر نقطه ای از ایران یافت ولی هیچ کدام طعم ناب فالوده شیرازی تهیه شده در خود شیراز را نخواهد داشت.

اقامتگاه های شیراز


از بابت اقامت در شهر شیراز هیچ نگرانی نباید داشته باشید چون به دلیل آمار بالای گردشگران این شهر اماکن اقامتی فراوان و متنوعی در این شهر جهت خدمات رسانی به مسافران و گردشگران به وجود آمده که دست شما را در انتخاب گزینه مورد پسندتان باز می گذارد.

از هتل های با امکانات عالی و 5 ستاره گرفته تا مسافرخانه های معمولی و کوچک، از اقامتگاه های سنتی با معماری های اصیل تا اماکن مدرن و لاکچری امروزی در این شهر فراوانند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در مدت اقامتشان در شهر شیراز برای ملموس تر شدن هرچه بیشتر بافت و معماری سنتی شیراز در اقامتگاه ها و خانه های سنتی این شهر ساکن شوند.

راهمای سفر به شیراز


اما در حالت کلی و برای عموم مسافران و گردشگران اجاره منزل مبله در شیراز، اجاره سوئیت مبله در شیراز و یا اجاره آپارتمان مبله در شیراز مناسب خواهد بود چرا که منزل مبله شیراز می تواند هم سنتی و اصیل باشد هم مدرن و امروزی، هم بزرگ و جادار باشد هم کوچک و نقلی، هم در حد یک هتل لوکس مجلل باشد هم در حد یک مسافرخانه ساده و معمولی؛ آنچه اهمیت دارد تنوع در انتخاب منزل مبله در شیراز، آپارتمان مبله شیراز و سوئیت مبله در شیراز و آسایش و راحتی است که با اقامت در آن احساس خواهید کرد.

مراجعه به وب سایت هایی که بدین منظور بوجود آمده اند و با جستجو در آنها می توانید در بین هزاران هزار منزل مبله در شیراز، آپارتمان مبله شیراز و سوئیت مبله در شیراز گزینه ای مناسب برگزینید یکی از آسان ترین راه ها برای رزرو منزل مبله شیراز، آپارتمان مبله در شیراز و سوئیت مبله شیراز است حتی اگر فرسنگها دور از شیراز باشید.

درباره شیرازروم؛ مرجع اجاره منزل مبله در شیراز 


شیرازروم یکی از وب سایت های معروف برای اجاره منزل مبله در شیراز، آپارتمان مبله شیراز و سوئیت مبله در شیراز است که با سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه اجاره منزل مبله در شیراز، سوئیت مبله شیراز و آپارتمان مبله شیراز ارائه خدمت می کند.

درخشش شیرازروم در بین سایر رقبا مرهون گروه کاردان و مجرب و رضایت بسیار بالای کسانی است که از خدمات این وب سایت در سفر به شیراز استفاده کرده اند.